Stellen bei STR proMICE

STR proMICE GmbH & Co. KG, ein Schwesterunternehmen der seit 38 Jahren erfolgreich etablierten STR Destination Handling GmbH & Co. KG, ist ein international tätiges Unternehmen mit Sitz in Heusenstamm (bei Frankfurt am Main). Als Verkaufs- und Marketingbüro vertreten wir unsere weltweiten Partner-DMCs (Destination Management Companies), die jeweiligen Destinationen und deren entsprechendes Leistungsspektrum an Veranstaltungsplaner aus der Incentive- und Eventbranche in Deutschland, Österreich und in der Schweiz.

Um noch erfolgreicher zu werden suchen wir zur Unterstützung unseres Verkaufsteams, mit Fokus auf das MICE-Segment (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) ab sofort eine/n

Sales & Event Coordinator (m/w)

Als Sales & Event Coordinator bist Du die Schnittstelle zwischen Veranstaltungsplaner, DMCs und dem Verkaufsteam.

Dein Profil:

  • Du hast eine Ausbildung/Studium und/oder Berufserfahrung, wünschenswert in der Hotellerie, Tourismus oder Event-Branche
  • Selbstständige, organisierte und engagierte Arbeitsweise
  • Positive Ausstrahlung und hohe soziale Kompetenz
  • Du kannst Prioritäten setzen, bist flexibel, belastbar und kannst dich schnell in neue Themen einarbeiten
  • Sehr gute Ausdrucksfähigkeit in Wort und Schrift (Deutsch und Englisch)
  • Sehr gute EDV-Kenntnisse (MS-Office), insbesondere Powerpoint
  • Affinität zum Arbeiten mit dem Internet

Deine Aufgaben:

  • Auftragsbearbeitung- und Nachbereitung
  • Unterstützung des Verkaufsteam bei der Organisation und Terminierung von Verkaufsreisen
  • Planung und Durchführung von Kundenveranstaltungen in Absprache mit dem Verkaufsteam
  • Durchführung digitaler Mailings und Newsletter
  • Administrative Aufgaben wie Reporting, Statistiken, Pflege von Datenbanken und Korrespondenz
  • Mitwirkung bei Planung und Durchführung von Messeauftritten

Wir bieten Dir:

  • Freiraum dich kreativ zu entfalten und eigene Ideen einzubringen
  • Eine spannende und herausfordernde Position mit Entwicklungspotenzial
  • Lösungs- und umsetzungsorientierte Firmenkultur mit kurzen Entscheidungswegen
  • Abwechslungsreiche Tätigkeit (national und international)
  • Junges und dynamisches Verkaufsteam
  • Geregelte Arbeitszeiten
  • Professionelles CRM-System (Sales Force)
  • Frisches Obst und toller Kaffee
  • Regelmäßige Team-Events

Bei Interesse schickst du am besten gleich jetzt deine vollständigen Unterlagen mit nächstmöglichem Eintrittstermin und Gehaltsvorstellung per Email an:

STR proMICE GmbH & Co. KG
Industriestraße 38a
63150 Heusenstamm
Deutschland

E-Mail: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!
Internet: www.str-promice.de

Ansprechpartner: Frau Carol Kahmann, Director

Unsere Partner-DMC Event Partners, Irland sucht: German Speaking Project Manager (Meetings Incentives Conferences & Events), DMC Experience Essential 

 

Event Partners

Event Partners is a multi-award winning leader and principal player in the Events, Meetings, Incentive Travel and Destination Management industry. Our excellence is best illustrated in the impressive portfolio of outstanding projects we have delivered on behalf of national and world-renowned organisations, companies and institutions from across the globe. Supported by an international team, we are focused on the following markets: the US, Canada, Australia, New Zealand, Germany, Austria, Switzerland, France, Belgium, the Netherlands and the UK. We also work with clients from Russia, Asia, South Africa and South America.

We believe that our people are central to our success, our professionalism and our character. As a company we place great importance on creativity, teamwork and forging lasting relationships. As a result of proactively securing a large amount of business for Ireland in the coming years we are expanding and growing our company and the following position is available. The successful candidate will join the “BEST EVENT TEAM” award winner at the Event Industry Awards 2015. You will therefore have the opportunity to work within a dynamic, fast paced operations team of, giving you the opportunity to both contribute and grow.

The team you will join is passionate about events and not afraid to push boundaries. We aim to ‘Think Differently’ every day and nothing gives us more pleasure than beating our competition fairly and professionally. Our people helped us win Best Event Team because we believe in each other and our people never settle for second best. If you think you are a game changer who can be responsible for very happy clients then you might be the perfect person for our team.

 

Role of the Job

This is a Project Manager Role within the operations team of Event Partners. The role of a Project Manager is hands-on and involves working as part of the Operations team. The successful person must be able to complete a wide range of activities requiring clear communication, excellent organisational skills and attention to detail. The Project Manager will manage large and repeat client accounts which have complex programs and significant budgets. They must work extremely well under pressure, ensuring the smooth and efficient running of every event from the initial handover to the final invoice. This candidate will manage approximately 15-20 events/projects a year as well as join several site inspections to assist with the procurement of future business.  The successful candidate will be welcomed into a strong and experienced team and will report to the Operations Director, Jill Hughes.

Types of projects to include but not limited to:

  • Incentive Programs
  • Corporate Meetings
  • Conferences
  • Award Ceremonies
  • Exhibitions
  • Promotions and Product Launches
  • Consumer & Trade Shows
  • Festivals
  • Site Inspections
  • Familiarization Trips

Duties and Responsibilities:

Daily Management of the following tasks:

  • Working on various events and projects as mentioned above
  • Corresponding and contracting with clients
  • Venue management, Catering, Audio Visual Equipment, Evening Function include staging, lighting, entertainment, décor, Excursions and Tours, Conference & Event Materials, Signage, Exhibition management, Hotel allocations, Marketing & Promotion
  • Engage in regular communication with clients to ensure that they are extremely well serviced
  • Corresponding and contracting with suppliers to include re-confirming dates, times and booking information
  • Budget management with scrupulous attention to detail, as specifically required for each project
  • Solution driven and proactive approach to managing clients and their needs
  • Assistance to the sales team with the organisation, co-ordination and implementation of site inspections and Fam Trips
  • Funding applications to Failte Ireland for Site Inspections and Fam Trips
  • Attending client meetings and preparation of meeting notes
  • Performing other administrative tasks and duties as may be required
  • Constantly develop new product and service knowledge
  • Updating company spreadsheets for Finance Team
  • Invoice processing for suppliers and clients
  • Work on-site during event (after hours and weekends included)
  • Availability to work outside standard business hours is essential as part of this role
  • International travel may also be required
  • On a daily basis reporting to the Operations Director

 

Key Skills and Attributes

  • DMC experience essential to this role
  • Highly developed organisational skills for this very hands-on role
  • Strong attention to detail & ability to multitask
  • Comfortable working in a fast-paced environment to multiple and strict deadlines
  • Sales & Site Inspection experience
  • Excellent financial ability
  • Self-motivated and able to work effectively both independently and as part of a team
  • Strong team player and team leader
  • Experience in contracts and negotiating
  • Experience managing suppliers to optimal productivity and performance
  • Awareness of international cultures and their differences/expectations
  • Creative, with a hands on approach
  • Excellent communication skills and phone demeanor
  • Good relationship builder – both internally and externally
  • Professional attitude towards all stakeholders
  • Organized, detail oriented and punctual
  • Willing and able to travel when needed
  • Strong office computer skills including Word, Excel etc. Database management.
  • A third level qualification is required
  • Fluent English is essential, additional languages would be an advantage (most specifically German)
  • A passion for the tourism and events industry is critical

To Note:

Role:  Project Manager (Events)

Position level: Mid-level

Contract: Permanent role at end of contract

Position type: Full time including evenings and weekends where applicable

Travel required: Travel around Ireland will be required for all events as well as additional international travel from time to time. Applicants must have their own car and a full clean driver’s license with full time access to a car.

Reporting to:  Jill Hughes, Operations Director

Salary:  Negotiable   

Office Address: 11-13 The Hyde Building, The Park, Carrickmines, Dublin 18 (Ballyogan Wood stop on The Luas)

 

Applications:

Please apply via this link

https://app.bidrecruit.io/shared/job/project-manager-meetings-incentives-conf-LuBC/

Sie suchen ein abwechslungsreiches Praktikum in einem dynamischen Umfeld? Dann sind Sie bei uns richtig.

Wir suchen ab sofort:

Praktikant (m/w) im Bereich M.I.C.E

für 4-6 Monate

STR proMICE GmbH & Co. KG, ein Schwesterunternehmen der seit 38 Jahren erfolgreich etablierten STR Destination Handling GmbH & Co. KG, ist ein international tätiges Unternehmen mit Sitz in Heusenstamm (bei Frankfurt am Main). Als Verkaufs- und Marketingbüro vertreten wir unsere weltweiten Partner-DMCs (Destination Management Companies), die jeweiligen Destinationen und deren entsprechendes Leistungsspektrum an Veranstaltungsplaner aus der Incentive- und Eventbranche in Deutschland, Österreich und in der Schweiz.

Deine Aufgaben:

  • Unterstützung des Teams bei der Auftragsbearbeitung - und Nachbereitung
  • Recherche und Evaluierung potentieller Kunden
  • Prüfung erhaltener Angebote der DMCs
  • Unterstützung des Verkaufsteams bei Verkaufs-, und Marketingaktivitäten (Mailing, Newsletter und Informationsreisen)
  • Administrative Aufgaben wie Reporting, Statistiken und Pflege von Datenbanken
  • Kommunikation mit unseren weltweiten Partner-DMCs

Wir bieten Dir:

  • Einsicht in die MICE- und Touristik-Branche
  • Einblick in den Verkauf und das Marketing von DMCs und den Prozess der Akquise
  • Erfahrung in der Zusammenarbeit mit weltweiten DMCs
  • Einblick in das Online-Marketing
  • Verantwortung vom ersten Tag an und Gestaltungsmöglichkeiten
  • ein junges und dynamisches Verkaufsteam
  • ein professionelles CRM-System (Sales Force)
  • Frisches Obst und toller Kaffee
  • Regelmäßige Team-Events

Voraussetzungen:

  • Student/in der Touristik, BWL oder eines vergleichbaren Studiengangs in einem fortgeschrittenen Semester
  • Sehr gute EDV-Kenntnisse, in MS Office insb. Powerpoint
  • Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift.
  • Eigeninitiative und Spaß an fremden Kulturen und Ländern

Bei Interesse schickst du am besten gleich jetzt deine vollständigen Unterlagen mit nächstmöglichem Eintrittstermin an:


STR proMICE GmbH & Co. KG
Frau Carol Kahmann
Industriestr. 38a
63150 Heusenstamm
Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!
http://www.str-promice.de